Hoe bestel ik?

Wil je een fotoboek bestellen? Je begint natuurlijk met het maken van een fotoboek, gemakkelijk direct vanaf jouw telefoon, tablet of pc via onze website. Begin direct op deze pagina. Ook kun je de app downloaden op je telefoon.

Om te kunnen beginnen, heb je een account nodig. Je kunt jouw profiel (e-mailadres en wachtwoord) maken via ‘Aanmelden’.
Dit verplicht je nog tot niets, maar wij hebben een profiel nodig om jouw fotoboek in op te kunnen slaan.
Met de inloggegevens van jouw profiel kun je inloggen op de website of in de app.

Maken van een fotoboek

Een fotoboek bestellen is snel en gemakkelijk en kan direct vanaf jouw mobiel, tablet of computer.
Bij het maken van een fotoboek doorloop je altijd 6 stappen:

Stap 1: Foto’s toevoegen
Voeg de foto’s toe die je in jouw fotoboek wilt hebben. Ieder fotoboek heeft 36 pagina’s, dus voeg minimaal 36 foto’s en maximaal 100 foto’s toe.Voor de voorkant en achterkant hebben we een staande foto nodig (zie ook stap 2). Hierdoor kun je minimaal 2 staande foto’s uploaden. Per foto is het mogelijk om tekst toe te voegen en je kunt de foto’s ook draaien. Staat er een waarschuwingssymbool bij, dan is de kwaliteit van de foto niet goed genoeg om mooi te worden afgedrukt. Vervang deze foto voor een betere versie of een andere foto, zodat je zeker bent dat je een mooi fotoboek krijgt.

Stap 2: Omslag maken
De omslag bestaat altijd uit een staande foto. Ons systeem selecteert standaard altijd de eerste staande foto. Je kunt deze eenvoudig wijzigen op deze pagina. Bij het selecteren van een andere foto, zie je alleen de staande foto’s, wat voor de keuze voor jou vergemakkelijkt. Op de Omslag kun je een titel en subtitel plaatsen. Als je deze invult, dan komt er automatisch een wit wolkje achter de tekst om de tekst goed leesbaar te maken. Probeer dit eens, dit kan jouw keuze voor de omslagfoto misschien beïnvloeden.

Stap 3: Opmaak bepalen
In ons fotoboek bepaal jij zelf de opmaak voor alle pagina’s. Je kiest of je een kader om je foto’s wilt en welk kader je eventueel wilt toevoegen. De achtergrondkleur voor de pagina’s en achtergrond patroon kun je ook aanpassen. Als een foto op de hele pagina wordt geplaatst, dan krijgt deze foto automatisch geen kader, achtergrondkleur en patroon.

Stap 4: Indeling van de foto’s
Je ziet 3 opties voor een indeling. De opties worden bepaald aan de hand van de aangeboden foto’s. Wil je 3 nieuwe opties, klik dan op het icoontje achter de opties om 3 nieuwe opties te krijgen. Binnen elke optie kun je foto’s van plaats verwisselen. Je kunt staande foto’s met staande en liggende met liggende omwisselen.

Stap 5: Voorbeeld van jouw fotoboek
Op basis van de voorgaande 4 stappen wordt een voorbeeld van jouw fotoboek gemaakt en hoe deze wordt afgedrukt als je direct zou bestellen. Je kunt door het fotoboek heen bladeren, door de pijltjes te gebruiken of de hoeken van de pagina te slepen. Ben je tevreden, dan kun je door naar de volgende stap. Wil je nog iets aanpassen, ga dan terug naar de desbetreffende vorige stap.

Stap 6: Jouw fotoboek bestellen
Ben je tevreden en wil je het fotoboek bestellen, dan vragen wij je om akkoord te gaan met het voorbeeld en onze algemene voorwaarden. Daarna vragen we jouw adres in te voeren voor verzending. Hebben we deze nog niet, dan kun je deze eerst invullen. Heb je eerder besteld, dan staan jouw adresgegevens opgeslagen in jouw profiel. Is ook het adres akkoord, dan kan kun je doorgaan naar de betaalstappen en wordt jouw foto in zijn geheel geüpload en klaargezet voor verzending. De levertijd bedraagt ongeveer één tot anderhalve week.

Betaalstappen

Wij hebben verschillende betaalpagina’s. Je kunt een fotoboek of een tegoed bestellen.
Het tegoed kan worden bijgeschreven op jouw profiel, zodat je dit kunt gebruiken bij de betaling wanneer je een fotoboek bestelt of wanneer je een cadeaubon koopt om iemand cadeau te geven.

Een fotoboek bestellen:

  • Betalen van jouw fotoboek (na Stap 6: Bestellen of via knop ‘Betalen’ op pagina ‘Mijn fotoboeken’)
  • Bijbestellen van een fotoboek (via knop ‘Bijbestellen’ op pagina ‘Mijn fotoboeken’)
  • Cadeau geven van een fotoboek (via knop ‘Geef cadeau’ op pagina ‘Mijn fotoboeken’)
  • Bestel een fotoboek van een ander (uitnodiging via knop ‘Besteluitnodiging’ op pagina ‘Mijn fotoboeken’)

Een tegoed bestellen:

  • Betalen voor voordeelbundels (Tegoed toevoegen op pagina ‘Profiel’)
  • Een actiecode inwisselen voor tegoed (Actiecode op pagina ‘Profiel’)
  • Een cadeaubon kopen (Bestel een cadeaubon op pagina ‘Profiel’)

Bij elke keuze heb je 4 stappen:

Stap 1: Keuzes
Selecteer hoeveel fotoboeken je wenst te bestellen of wat je wilt bestellen. Je kunt hier ook eventueel een actie- of couponcode invullen. Deze codes geven korting op jouw bestelling. Heb je tegoed? Dan kun je dat inzetten bij het bestellen van jouw fotoboek.

Stap 2: Overzicht bestelling
Je ziet wat je gaat betalen en wat je ervoor krijgt. Klopt alles, dan kun je de betaling uitvoeren.

Stap 3: Betaling
Je kunt kiezen uit twee verschillende betaalmogelijkheden:
– iDEAL
– PayPal / Credit Card (toeslag € 0,50)

Betalingen verlopen via de gespecialiseerde derde partij ‘DutchPay’.

Stap 4: Bevestiging
Als de betaling is voldaan, dan kom je op een ‘Bedankt-pagina’ en ontvang je direct per e-mail jouw factuur en de bevestiging.
Bij een annulering op de ‘Annuleringspagina’ en bij een probleem een ‘Error-pagina’. Bij de error-pagina is het goed te controleren of er niet iets mist in de bestelling of is fout gegaan bij het uploaden van jouw fotoboek. Probeer het opnieuw en laat het ons weten als je tegen dit probleem blijft aanlopen. Je kunt hiervoor mailen naar support@onsfotoboek.nl. We helpen je dan graag verder.

Mijn fotoboeken

Na het bestellen van jouw fotoboek is de geüploade versie van jouw fotoboek te vinden op de pagina ‘Mijn fotoboeken’. Hier kun je de bestelstatus van jouw fotoboek in de gaten houden en ook jouw eerder bestelde fotoboeken terugkijken. Wil je opnieuw een fotoboek bestellen dat je al eerder hebt besteld? Dan kan dat ook eenvoudig vanaf deze pagina.

Profiel

Hoeveel tegoed heb je nog? Welke gegevens staan er in jouw account? Via de pagina ‘Profiel’ kun je alles bekijken en beheren.